,,Moje przedszkole to mój drugi dom, bo stawia na moje szczęśliwe dzieciństwo i na mój wszechstronny rozwój".

Aktualności

09 czerwca 2024 19:09 | Aktualności

,,Mamo, tato, wolę wodę !”

Nasze przedszkolaki z grupy Pszczółki włączyły się do programu ,,Mamo, tato, wolę wodę!”. W ramach programu dzieci brały  udział w cyklu zajęć, których głównym celem było podniesienie poziomu wiedzy oraz kształtowanie zdrowych nawyków : picia wody, recyklingu i dbania o przyrodę. Każdemu z zajęć towarzyszyła wesoła gromadka przyjaciół Zdrojka: wiewiórka Basia, miś Lesiu, jelonek Janek, wydra Wanda, myszka Fiki i wilk Olek.

Podczas zajęć dydaktyczno - wychowawczych został zrealizowany cykl zajęć dotyczący wody. ,,Przygody na zdrowie” za pomocą którego dzieci zdobywały wiedzę o wodzie. Dowiedziały się co to jest woda i skąd pochodzi, jakie ma znaczenie dla ludzi, roślin i zwierząt oraz jakie ma zastosowanie w życiu codziennym. Nasze Pszczółki mają stały dostęp do wody i mogły po nią sięgać zarówno podczas wysiłku fizycznego jak i w każdej chwili. Z zajęć dowiedziały się również jak duże znaczenie ma picie wody dla organizmu oraz wyrobiły w sobie nawyk częstego jej picia. Podczas zajęć dzieci wykonały min.  swój własny kubek do picia wody, dowiedziały się, że należy szanować wodę i ją oszczędzać. Wiedzą gdzie schowała się woda, przeprowadziły doświadczenie z roślinami. Wiedzą, że należy unikać słodzonych napoi, poznały piramidę zdrowego żywienia. Wykonały doświadczenie, z którego dowiedziały się skąd się biorą bąbelki. Degustowały różne wody mineralne, brały udział w doświadczeniu, w którym wyciskały soki z owoców, warzyw i sprawdzały który ma więcej wody.
Kolejnym cykl to ,,Eko przygody” , z którego dzieci dowiedziały się co to jest smog i jak zmniejszyć jego występowanie w środowisku. Poznały eko-pojazdy, bawiły się w eko-alfabet i  zabawy sensoryczne. Dowiedziały się jakie okazy żyją w otoczeniu wody. Wykonały plakat  zaśmieconego lasu i dowiedziały się jak dbać o niego. Wykonały plastikowe obrazki, dowiedziały się jaka gleba jest potrzebna roślinom. Wykonały grzechotki, dowiedziały się jak segregować śmieci i co można ponownie wykorzystać.

Podsumowując warto podkreślić, że przeprowadzony program jest doskonałym przykładem kształtowania prozdrowotnych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych. Poprzez wspólną zabawę oraz podejmowanie różnorodnych aktywności, dzieci zdobyły wiele cennych informacji, które będą mogły zastosować w praktyce. Dzieci poprzez praktyczne działania poszerzyły swoją wiedzę na temat roli wody, zwiększyły wiedzę na temat segregacji śmieci, właściwego odżywania oraz aktywności fizycznej dla zdrowia i dobrego samopoczucia.

 

 

 

Przeczytano: 69 razy. Wydrukuj|Do góry

Zdjęcia: